Pizza :)

Detta receptet hittade vi för länge sedan på lchfrecept.com och kallas för Pam´s LCHF Pizza. Jag har bara skrivit om lite och använt lite andra produkter men måtten ska vara exakt kopia ;)

Botten

120 g philadelphia
4 ägg 
1,8 dl vispgrädde
0,6 dl parmesan (eller annan smakrik ost)
1 matsked italiensk salladskrydda eller annan krydda ni gillar till Pizza.

4,8 dl riven ost (riv gärna egen istället för att köpa, billigare och färre kolhydrater)

Tomatsås

0,7 burk krossade tomater (eller köp euro shopper hela skalade och mosa i en mixer, färre kolhydrater)
Kryddor efter smak, (jag hade oregano, salt, peppar)
1 grönsaksbuljongstärning

Låt koka upp och svalna lite.

Topping

Använd vad ni gillar bäst. 
På bilden har jag:
1 förpackning färdigstrimlad skinka (liten förpackning)
1 stor burk skivade champinjoner
Strimlad gul lök
Riven ost


Gör så här
Ugnen 175°.

Börja med botten:
Klä en långpanna med papper. (hög kant på plåten, då det blir enklare att få en bra form på pappret, så att inte smeten rinner ut för mycket).

Vispa ihop philadelphia och ägg till en jämn smet. Tillsätt grädden och parmesanosten, vispa ordentligt. 
Blanda sedan i resten av den rivna osten (4,8dl). 

Häll allt på den papperklädda plåten, och bred ut till en jämn botten. 

Grädda i 175 grader i 25-30 min tills den blir gyllene.

Under tiden kokar ni ihop tomatsåsen, och förbereder toppingen.

När botten är färdig, tar ni ut den. Läger på tomatsåsen och toppingen. Ställ in pizzan i ugnen på 200°
i fem minuter (till osten smält).
Ta fram låt svalna lite. Skär upp och njut.
Jag tycker det är gott att lägga på lite ruccola och toppa med bea :)                                                                                                            

Inte bästa bilden. Taget i min matlåda men det är iaf två bitar pizza ;)
Inte bästa bilden. Taget i min matlåda men det är iaf två bitar pizza ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0