Sista dagen

Jaha då var det sista dagen på en underbar semester. Känns inte alls bra :( men jag har gjort väldigt mycket. Det började ju i Västerås med familj och vänner....på väg tillbaka till Helsingborg tog impulsen över och vi tog in på hotell i Jönköping två nätter för att sen åka en runda och övernatta på High Chaparral :) Där blev vårat tåg kapat och jag fick vädja för mitt liv med en pistol riktad mot tinningen. Massor med barn i vagnen men självklart väljer han tjejen som sitter och ser lite obekväm ut med händerna i luften, haha. Även fast det var på låtsas så pendlade jag mellan "haha va roligt" och "shit va händer, är det knallpullver i pistolen och han trycker av kommer jag skita på mig!" :D
Med bilen fullpackad kommer vi tillslut hem och hinner lagom tvätta lite kläder och sova innan vi gav oss ut på nya äventyr igen, denna gången tosselilla (sommarland i Skåne). Bad, gokart, hinderbana, minigolf (jag vann hehe) m.m. Jag måste skaffa barn så jag kan springa runt och leka :)
Kiviks marknad var kanske den största jag varit på men absolut inte den bästa! Samma saker hela tiden och inte mycket att hänga i julgranen. Fick fynda lite tupperware iaf ;)
Tyskland däremot, bordershop i Puttgarden, oj vilket paradis haha:) Fyra plan och hur billigt som helst! Det var som i Ullared....man bara lägger i vagnen och sen när summan kommer upp på skärmen får man bita sig i läppen ;)
Några dagar riktigt dåligt väder kommer man aldrig ifrån och då passar man på att glo på massa film. Vi plöjde igenom alla Harry Potter (utom den allra sista som går på bio) och några andra ströfilmer.
I måndags fick vi besök av Jons mamma, hennes sambo och ett av våra gudbarn :) Ingen rast och ingen ro....första kvällen tog vi ut dem på en långpromenad för att se Helsingborg. Vi körde på i ett bra tempo så under vistelsen har vi även hunnit med Kullaberg, Mölle, Höganäs och krukmakeriet, besök på bärnstensmuseum, bad i Skanör och letande av bärnsten, glass i Smygehuk (Sveriges sydligaste udde), vandring på Ystads gator, lite film, Danmark och Ullared såklart ;)
Jag kan nog räkna på min ena hand hur många ggr vi har lagat mat på semestern. Och när det ä semester måste man få unna sig lite.....men jag har nog unnat mig lite för mycket.....fuskat sedan dag ett, typ :S Jaja nu blir det mer rutin och bättre matvanor. Har heller inte tränat en enda gång....dåligt men skönt också.
Just ja, har köpt ny dator på semestern åxå :D Min gamla lilla rosa acer har nu blivit utbytt mot en MacBook Pro, I love Mac! :) Så om det är någon som sitter å funderar på om du ska köpa en mac eller inte kan jag bara säga KÖP KÖP KÖP!! Du kommer inte ångra dig :)
Sista dagen med icke LCHF...så till brunch blir det pannkakor :P mums

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0