Jordnötskakor

Det är inte svårt att tycka om dessa små och söta jordnötskakor. Perfekt till fikat! Beroende på hur sötkänslig man är kan sukrinmängden varieras men jag tycker att detta blev lagom.
Ca 15-20 st
150 g jordnötssmör (Green choice ekologisk, creamy)
3/4 dl sukrin
1 knivsudd stevia
1 tsk bakpulver
1 ägg
Ugn: 200°C. Blanda samman alla ingredienser till en jämn "smet" (den blir ganska hård). Rulla små bollar och lägg ut på bakpappersklädd plåt. Platta ut bollarna med hjälp av en sked som du doppar i vatten för att den inte ska fastna. Grädda kakorna i ca 10 min. Låt svalna på galler.


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Jag älskar att baka och dessa ser otroligt goda ut. Undrar om de funkar helt utan sötning (antar att jag får prova). :-)

2011-11-24 16:08:08
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Sofie

Ser jättegott ut!

2011-11-24 16:10:18
URL: http://www.veggieforlife.se
Karin

Erika och Sofie: De var verkligen jättegoda! Jag har lite idéer om dessa som jag ska lägga ut på bloggen men de kommer nog efter jul :)

2011-11-25 14:04:02
Jennifer

Dessa måste testas! Jag älskar jordnötssmör så de kanske blir farliga. Jag brukar undvika att köpa jordnötssmör om jag inte ska göra något av det direkt för det brukar sluta med att jag äter upp allt direkt ur burken på typ en vecka...

2011-11-25 22:51:22
URL: http://minlchf.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0