Het fiskgryta med trattisar

Det här receptet hittade jag i senaste nr av GI&hälsa! Jag hade inga gula kantareller så jag tog trattisar istället och på mitt ICA fanns ingen gul chili så jag tog grön.
4 pers
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 fänkål
1/2 gul chili
1 msk olivolja
1 fiskbuljongtärning
3 dl vatten
3 dl vispgrädde
Salt
Vitpeppar
1 liter färska kantareller
1 msk smör
200 g torskfilé
200 g laxfilé
100 g skalade räkor
2 msk hackad färsk gräslök
Finhacka lök, vitlök och chili. Skiva fänkålen och bryn tillsammans någon minut i en kastrull med olivoljan. Tillsätt buljongtärningen, vatten och vispgrädden. Låt koka några minuter.
Under tiden skär du kantarellerna i mindre bitar och bryn dem i stekpanna med smör. Salta och vitpeppra lite.
Skär fisken i kuber och salta och peppra. Lägg ner fisken i grytan och låt sjuda i 5 min.
Sist men inte minst...tillsätt räkor, trattisar och gräslök och servera direkt.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0