Fetaostomelett

Det bev en snabb omelett till lunch idag....och till den serverade jag en örtkräm :)
"Ca-mått" för en omelett
3 ägg
3 msk vispgrädde
Salt
Peppar
1/2 förp Pärssons rökta skinka (tunna skivor)
1 förp färsk gräslök (ica)
1/2 liten purjolök
1-2 dl fetaost (ica basic salladsost i olja med kryddor)
Vispa ihop ägg och vispgrädde, salta och peppra.
Hacka skinka, gräslök och purjolök i lagom stora bitar. Stek på medelvärme. Häll över äggsmeten och toppa med fetaosten. Tillaga omeletten på svag värme till den har stannat.
Örtkräm
Creme fraiche
Santa Maria Franska örter


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Jag gillar fetaost och omelett, det måste jag testa. Tack för tipset!

2012-04-04 19:13:53
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Karin

Jag gillar åxå omelett...det är så enkelt! å det går ju att variera en omelett hur mycket som helst :)

Hoppas du gillar den här omeletten :)

2012-04-05 09:24:28

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0