Fläskfilé med grön currypasta

Det här blev kvällens måltid igår....gottigott :) Rätten har allt man behöver...protein, fett och lite kolhydrater. Eftersom jag fick hem nytt kokosfett i veckan tänkte jag prova att steka i det.....nyttigt :)
Ca 4 pers
1 fläskfilé
Salt
Peppar
1 gul paprika
1 röd paprika
2 normalstora lökar
400 g fryst broccoli
Kokosfett att steka i
1-1 1/2 msk grön currypasta
5 dl vispgrädde
Sesamfrön
Strimla fläskfilén (salta och peppra) och hacka alla grönsaker. Stek fläskfilén i kokosfett. Lägg den stekta fläskfilén i en skål och tillsätt mer kokosfett i stekpannan. Stek grönsakerna. Vänd ner fläskfilén igen och krydda med grön currypasta. Tillsätt vispgrädde och låt koka ihop.
Toppa med sesamfrön vid servering.


Kommentarer
Monicas Mat

Så gott!

2012-04-27 10:17:42
URL: http://monicasockerfritt.blogspot.com/
Karin

Det blev lite krispigt med sesamfröna på vilket jag gillade :)

2012-04-27 11:41:56
Anna Haeggman

Så gott det såg ut! Jag älskar curry pasta. Ett tips är att använda kokosmjölk för mer asiatisk smak. Dessutom är det ett enkelt sätt att minska på mejeriprodukterna. Ta en fet variant med lite kolhydrater. Det är färre kolisar i kokosmjölk än grädde. Trevlig helg!!

2012-04-27 18:58:41
Karin

Anna: Ja vet, det är supergott med kokosmjölk i men jag hade ingen hemma :( så d fick bli grädde....gick bra d med å smakade mycket gott :) Ha en härlig onsdag! :)

2012-05-02 11:45:54

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0