Billigare än läsk!

Jag och min sambo dricker enorma mängder pepsi max och det är varken hälsosamt eller billigt! Men vi har tagit tag i pengabiten iaf och blandar naturellt kolsyrat vatten med fun light och just nu är favoriten helt klart Fun light Elderflower Lemon. Den är bara tillfällig tyvärr men jag hoppas den stannar länge!
Det blir billigare än läsk faktiskt (beroende på vad man köper för märke såklart) och det finns heller inte många lightläsksorter att välja mellan så det här är väl toppen ;)
 
Vi har en soda streem men får aldrig tummen ur att åka och byta kolsyrepatronen och sen tycker jag den är lite läskig sen jag fick reda på att nån hade dött av att det blev för högt tryck och exploderade. Så jag nöjer mig med kolsyrat vatten på flaska och fun light ett tag till ;)
 


Kommentarer
synsegulla

Det var jammen et lurt tips. Det skal jeg prøve å innføre her i huset også.

Svar: Ja det är perfekt! :)
Karin Törnblom

2012-08-03 11:27:02
URL: http://synsegulla.wordpress.com
Jannica

Vilket bra tips, synd jag inte har en soudastreamer, men man kan ju köpa vanlig ramlösa med antar jag :) Jag undrar, om man köper Coca cola zero eller light, kan man dricka det med gott samvete? Jag vet att "fejk"produkter inte är bra. Men ibland kan det vara så himla gott att ha något sådant på jobbet men man vill ju inte slänga i sig en vanlig coca cola heller varje dag. Kram

Svar: Ramlösa är inte jättebilligt det heller så försök hitta nåt lite mer okänt märke....jag köper Athena, 6 st för 29.95 på ICA Maxi.Som du säger så är det inte bra med lightläsk men det är inga kolhydrater så för den saken är det lugnt! :)
Karin Törnblom

2012-08-03 15:16:38
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0