Magic bullet coffee, MBC

Det snackas en hel del om magic bullet coffee just nu som har sitt ursprung från USA. Det är alltså kaffe med smör och kokosfett som man mixar i en magic bullet eller med stavmixer. När du mixar ihop allt blir det en krämig gräddig smak vilket gör att du kan skippa grädden i kaffet på morgonen (eller när du nu dricker ditt kaffe). Jag vet att det inte låter så frestande med smör i kaffet men det är faktiskt gott! 
Några tror att detta kaffe kan bidra till att man ersätter måltider med kaffet och då inte får i sig alla näringsämnen som kroppen behöver. Jag kan förstå deras oro men för min egen del tycker jag att det är en bra start på dagen att boosta kroppen med fett som gör att jag står mig mycket längre och att förbränningen kommer igång. Jag hoppas att man inte ser det som en bantningskur som man kör i några veckor för det är väl absolut inte tanken bakom magic bullet coffee!? Man måste äta!! Jag äter både lunch och middag efter en kopp magic bullet coffee så det är nog ingen fara för mig.
 
Monique Forslund blir intervjuad i radio om magic bullet coffee här:
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=233&artikel=5250040
 




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0