LCHF-PASTAN :)

Den berömda LCHF-PASTAN har även jag provat och måste säga att det var väldigt gott! :)
Jag skulle gärna vilja veta vem personen är som har knåpat ihop receptet för detta finns nog med på alla LCHF-bloggar vad jag vet iaf!! ;)
1 sats (3-4 pers)
4 ägg
125 g färskost (jag använde Lidl´s Pic Frisch)
1/2 dl fiberhusk
Ugn 150°C.
Vispa äggen i en bunke. Tillsätt färskost och fiberhusk och vispa. Bred ut halva smeten på en bakplåtpappersklädd plåt och lägg över ett till bakplåtspapper, kavla ut tunnt. Upprepa plåt nr 2. Grädda i 10 min (behåll bakplåtspappret på). Låt svalna och ta bort översta pappret och skär pastan i strimlor (t.ex med en pizzaslicer).
Ett tips är att krydda pastan med någon krydda för att få smak.
* Vitlök
* Paprika
* Oregano
* Tomatpuré m.m


Kommentarer
joly

Detta recept dök upp på Kolhydrater i Fokus i somras, å det blev direkt en favorit här. :) Då var det länkat till http://receptlchf.blogspot.com/, så jag antar att det är "ursprungsreceptet" (dom har i sin tur tagit det nån annanstans ifrån, men skriver inte vart).



Gott är det iaf, å funkar jättebra som lasagneplattor. :)

2012-01-27 10:45:05
URL: http://joly.blogg.se/
Karin

Tack så mycket joly!! :)



Mmmm lasagne var länge sedan...får jag göra snart :)

2012-01-31 11:35:09

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0