Ny vecka igen då...

Tiden går å går....vädret består! Men imorse hade jag faktiskt hopp, det var riktigt fint väder. Tyvärr övergick det till moln och sedan regn och nu fint igen...haha vad ska man säga? 
 
Jag var i Västerås i helgen och lämnade älskade puman (bilen) och hämtade puman 2 (nya bilen). Med tunga steg gick jag ur puman och hoppade in i puman 2....
 
Ny bil = nya kostnader. En liten utmaning blir att inte handla varje dag på jobbet (ica maxi) för att spara in på matkontot som får hoppa över lite till bilkontot. Som det är nu äter vi upp typ hela min lön känns det som. Jag vet inte hur mycket mat vi får kasta för att det har antingen gått ut i datum eller varit öppnad för länge och blivit oätlig pga det. Jag är bra på att köpa billigt, ekonomiskt och lagra upp. Tycker att det är så bra men när man inte äter upp det så blir det ju dyrt! Nån som har tips på hur man shoppar smart i en matbutik och lyckas äta upp allt också?? Jag gör ju uppenbarligen fel iaf!
 
Vad ska vi äta ikväll?? Det enda jag vet är att vi ska åka en tur med bilen och sen träna....men mat lär vi ju skriva in i kalendern också. Hade varit gott att grilla....som alltid ;)
 
Ha en bra måndag och start på veckan :)
Puss och Kram

 

Kommentarer
Jannica

Tack för bra svar från dig :) har ju som sagt gått upp mina 26 kg och säkert med därtill, inte vågat väga mig :( jo jag dricker kaffe, svart. Nom nom. Ska kika igenom dina recept. Men avvaktar tills jag fått pengar så man vet vad man kan köpa:)

Svar: Det låter bra :) Lycka till och hör gärna av dig under tiden :) Kram
Karin Törnblom

2012-07-16 16:00:32
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Lana

Ja... det är nästan ett konst att budgetera mat ekonomiskt... försök att handla veckovis och står verkligen på dig att inte frestas och småhandla! Hitta på recept just av det du har hemma! Det går säkert att göra så! Skriv listor, fyll i skafferiet med saker som alltid ska var till hands även om du är i slutet av handla-vecka! :)
Ha en toppen kväll!
Kram kram
//Lana

Svar: Det är småhandlandet som är det värsta.....billigt, ja d köper jag med mig det hem efter jobbet. Haha senast igår råkade jag köpa med mig skivspill från jobbet som var billigt...kan inte motstå! Jag tror jag är lite shoppingberoende...och det gäller allt ;) Iof så resulterade det i gårdagens kvällsmat (men endast ett paket gick ju åt så tre återstår). Tack för tipsen :) Ha en bra dag!Kram Karin
Karin Törnblom

2012-07-16 21:38:14
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Isa

Matlistor över alla veckans måltider som är välplanerad, så att du använder upp allt och inte låter mat bli gammal innan du ätit upp allt. Matlådor/storkok är väldigt bra, så slipper man köpa något färdigt eller frestas till snabba lösningar när man kommer hem och är hungrig.
Att använda frysen för att "rädda" mat som snart blir gammal är också bra.
Inga halv eller helfabrikat!

Så håller jag nere matkostnaderna och detta funkar ju oavsett kosthållning/diet.

Kram/Isa

Svar: Tack Isa för tipsen, jättebra! :) Ofta när man kommer hem efter jobbet så har man svårt att komma på vad man ska äta så att redan ha veckans mat uppskriven är perfekt ;) Söndagar få bli en sån dag när man går igenom all matreklam och kolla vad som är billigt, vad vi har i frysen som kan kompletteras med. Hoppas allt e bra med dig å hela familjen :)
Kram Karin
Karin Törnblom

2012-07-16 23:32:40
URL: http://isaspoang.blogspot.se/
marja

Jag köpte buskarna på Ica maxi i nacka! Ibland finns de i vissa asiatiska affärer.

Svar: Oki tack! då ska jag hålla utkik på mitt ica maxi :)
Karin Törnblom

2012-07-17 13:59:49
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se
marja

Nudlar ska det stå...

2012-07-17 14:00:16
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0