Enkelt med LCHF

Igår fick jag mig en känga på jobbet minsann av min kära kollega Linda :) Hon undrade varför jag inte uppdaterar min blogg??? Jag får ställa mig i skamvrån med dumstrut på huvudet ;) Hon har helt rätt! jag har varit mycket dålig på att uppdatera! Vad har jag gjort som tagit all min tid egentligen?
I helgen var jag iaf på bröllop :D Struntade helt i att kolhydraterna inte är mina vänner och tryckte i mig allt från snittar till bröllopstårta. Konstigt nog kände jag mig inte så uppsvälld....jätteskönt men jag fattar inte varför?! Det kan ha varit mina party-strumpbyxor som drog in lite överallt ;)
Nu är jag iaf hemma igen och tillbaka på vanlig kost som jag mår bra av!
Det är inte alls krångligt med LCHF....hur enkelt som helst.
Här har jag bankat ut och stekt fläskytterfilé. Stekta varma grönsaker bestående av bönor, champinjoner och lök. Lite fetaost och bea så är man hemma :)
En liten sommarbakelse slänger du ihop lätt. Vaniljmuffins LCHF. Vispa lite grädde och toppa med skivade jordgubbar. Enkelt och perfekt i sommar :)


Kommentarer
Marja

Tack för din fina kommentar! Den där muffinsen ser så god ut att jag vill äta upp den nu med detsamma!



http://bakasockerfritt.blogg.se/

2012-06-20 10:41:20
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Lana

Gott med stekt kött! Så enkelt och ändå mycket smaskigt! :)

Hur gör du vaniljmuffins?

Tack för din kommentar! :)

ha en toppen onsdag!

Kram

//Lana

2012-06-20 13:12:27
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Karin

Lana: Dessa muffins gjorde jag efter sockerkaksreceptet i Annika Rognebys första bakbok "Bakglädje med LCHF". Jag gillar sockerkakan så jag tänkte att det borde gå att göra muffins åxå :) Direkt från ugnen var de jättebra men senare på kvällen var de lite hårda så man får nog ändra lite i receptet kanske eller äta direkt ;)

Kram Karin

2012-06-21 08:52:03

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0