Skaffa PT - Det bästa jag gjort!!

Jag har tränat med min PT i över ett år och skulle jag räkna ut hur mycket pengar det blir skulle jag komma till månen och tillbaka. Skrämmande siffra men det är värt varje krona!
I början var det endast träning, träning och träning men allt eftersom vi lärde känna varandra har han även blivit en "kompis" som man kan prata om lite allt möjligt med :)
Läste i SATS-magasinet där det var en PT som berättade att de är lyhörda när en klient t.ex har vissa aggressioner privat och då kan få utlopp för dem på t.ex en boxsäck.....Precis så var det för mig....det hade hänt en grej och jag var så arg/ledsen att jag inte visste hur/om jag skulle palla träna utan att börja gråta. Jag fattade det inte då men jag tror nu att min PT valde att låta mig först putta ner en stående "boxsäck" (vilket inte var helt lätt) för att sedan ställa mig över den och boxa 10 snabba (och sedan upprepa detta tills jag var heeeelt slut) för att få ut min aggression!! Det hjälpte kan jag säga.....stackars boxsäck ;)
Det var en positiv grej med att ha PT men det finns tusen till.....Jag har lärt mig väldigt mycket om träning och hälsa, hur och varför jag tränar just den muskeln, hur jag tränar rätt, jag kan så många olika övningar att jag själv nästan skulle kunna bli PT hehe, har blivit enormt intresserad av träning i allmänhet och vilka vinster man får av träning. Trodde väl aldrig att jag skulle göra mina armhävningar på tårna och det ska läggas till att jag gör snygga armhävningar enligt min PT ;)
Efter ett PT-pass är jag tokglad, taggad till att träna mer, fylld av livsglädje....
Med detta menar jag att skaffa en PT är det bästa jag har gjort!!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0