Kasslerpaj

Ikväll blev det kasslerpaj i min fina gerberaform....älskar gerbera!! Tyvärr blev själva "gegget" lite löst så det kan vara bra att slänga i ett ägg som gör att det "fäster ihop" lite. Smaken var super iaf ;)
 
4 pers
 
Pajdeg
 
400 g kassler
6 st stora färska champinjoner
1 st gul lök
3 nävar färsk bladspenat
1 st paprika (jag hade en färdig blandning av röd, gul och grön i frysen som jag tog fram)
 
"Gegget"
2 dl creme fraiche
200 g philadelphia paprika och lök
2 rejävla dl riven ost
Peppar
(1 st ägg om man vill)
Lite extra riven ost till toppen
 
Ugn 200°C. Följ recept på pajdegen via länken. Skiva kasslern i kuber och stek till de fått en gyllenbrun färg. Hacka champinjoner, lök och paprika, stek. Tillsätt bladspenat och blanda ner kasslern. Lägg ner kassler och grönsaker i det förgräddade pajskalet.
Blanda alla ingredienser till "gegget" och täck över kasslern. Toppa med riven ost och tillaga i ugnen ca 20-30 min.
Servera med valfri sallad.
 
 
 
 


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Kassler är gott. Har aldrig haft det i paj, men det låter ju väldigt smarrigt.

2012-10-16 14:47:04
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0