Prov av ny ketchup till köttfärssåsen

Jag älskar spaghetti och köttfärssås!!! och jag saknar min mammas så himla mycket....varje gång jag är hem till Västerås beställer jag det :) Tyvärr så är det riktig pasta och lite redning i såsen men det skiter jag i för det är det värt kan jag lova!! ;)
Jag gör en snarlik köttfärsås och har shiratakinudlar istället (tack gode Gud för shiratakinudlarna!!!) Samma recept som alltid men igår hade jag mer köttfärs i och en annan kethup som jag hittade på Lidl. Märket är "Linessa" och är deras lightmärke som jag har fattat det (alltid massa lightyoghurt och lightchips m.m) men jag ville prova den ändå. Den innehåller alltså sötningsmedel istället för socker (naturligt socker kommer man aldrig ifrån).
5,8 g kolhydrater /100 ml. Jag brukar avnända Felix sötad med stevia och i den är det 8,4 g /100 g. 
Vet egentligen inte varför den från Lidl har färre kolhydrater för det som skiljer dem åt är 5% mer tomatpuré i Felix och den innehåller även stärkelse. Sen är det sötningsmedlet men då borde ju stevia vara bättre än det konstgjorda som är i Linessas.
Hur som helst så kommer jag i fortsättningen köpa Felix ketchup sötad med stevia för jag gillar smaken bättre.
 
 
 
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0