Kesobröd - Underbart gott!!!

Det här brödet hittade jag hos Åse och blev lite sugen att testa det. Jag gjorde det lite annorlunda än vad som stod i receptet men ingredienserna är samma. 
 
Jag har alltid haft svårt för LCHF-bröd för de blir så "äggiga" men OJ va gott det här brödet är att rosta!!! Det är helt klart en ny favorit!!
 
9 bitar
 
3 ägg
1/2 liten burk keso (125 gram)
5 msk kokosmjöl
1 msk fiberhusk
4 msk kruskakli
2 tsk bakpulver
2 msk deodoriserat smält kokosfett
1/2 tsk salt
 
Ugn 200°C.
Mixa ägg och keso med en stavmixer, häll över i en bunke och tillsätt det smälta kokosfettet. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i kesosmeten. Bred ut smeten med en slickepott till en kaka på ca 30X25 cm. Grädda i övre delen av ugnen i ca 10-15 min. Låt svalna på galler och skär sedan ut 9 bitar.
 
Jag delar brödet innan jag rostar så blir de tunna och frasiga!
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer
Lana

Lchf-bröd är mycket godare än "vanligt"! Tycker jag i alla fall! :)
Ha en toppen dag!
Kram
//Lana

Svar: Jag saknar verkligen helt vanligt vitt onyttigt bröd ibland och jag håller inte med alla som säger att "åh vilket gott bröd, sååå saftigt!" (lchf-bröd). Det är därför jag alltid rostar mina lchf-bröd för jag vill ha det frasiga :) Kesobrödet passar mig perfekt!Ha en fin fredag :)
Karin Törnblom

2013-02-01 07:34:50
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0