Minska på mejerierna med början i kaffet

Det var längesen jag gick ner i vikt nu och det har att gör med alla mina fuskdagar, att jag äter för mycket nötter och mörk choklad och att jag troligen äter som jag ska göra när jag vill stabilisera min vikt och är klar med viktminsktningen. Jag räknar inte kolhydrater men jag håller koll så det inte springer iväg allt för mycket och antagligen (jag går ju inte ner i vikt) är det för mycket kolhydrater för min kropp. Jag vet att det kommer hända saker nu när jag har kört igång med träningen igen men jag måste dra åt snaran när det gäller kosten också om jag vill se bra resultat! Jag ska försöka dra in på mejerierna lite tänkte jag och det första jag ska göra är att ta bort grädden i kaffet. Det smakar sådär men det går, jag börjar redan vänja mig. Grädden i kaffet kanske man inte tänker på men många bäckar små.

 

Ett tips om man inte gillar svart kaffe kan vara att prova MBC (magic bullet coffee), alltså kaffe med smör som du mixar med stavmixer eller det jag såg hos Cecilia idag, äggkaffe, kaffe mixat med ett ägg och 1 msk kokosfett. Har du problem att äta frukost på morgonen är det här perfekt. En nyttig proteinkaffe som start på dagen är väl inte helt fel? :)

Om jag får välja mellan MBC och äggkaffe så väljer jag äggkaffe! Det blir en speciell smak av smöret, det går absolut att dricka men jag kände ingen större skillnad på kaffe med grädde och äggkaffe så därför väljer jag det. 

Imorgon tror jag minsann att jag ska försöka mig på en fiskgratäng med lite blomkålsmos, gottigott :)

Ha en härlig tisdag :)


 

 

 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0