Semester i Västerås :)

I Torsdags kväll 23.30 kom vi fram till Västerås :) Mamma och pappa trodde vi skulle komma på Lördagen men vi överraskade två dagar tidigare ;) Det är lite roligare att komma oanmälda :)
"Borta bra men hemma bäst" som det heter. Här i mitt gamla rum känner jag mig trygg, här sover jag som en gris, här kan inget ont hända. Det är så skönt å komma hem <3
Så vad har vi gjort?
På Fredagen var det mammas sista arbetsdag (dagmamma) så då var det fika med barnen. Jag hade tagit med mig egen drömtårta a la LCHF som jag toppade med vispad grädde och jordgubbar, mumma!
På kvällen åkte vi ner på power meet (världens största bilträff). Där skulle min gamla gospelkör Veni Vidi Canti sjunga på drive in bröllop som har blivit en stor favorit hos raggarna! Över 40st par var anmälda till giftemål men jag vet inte hur många det blev totalt. I år var det även dop :)
Känslan att se och höra kören sjunga är obeskrivlig....finns inte ord för hur mycket jag saknar att sjunga med dem!! :(
På Lördagen var vi hem till min kära mormor och fikade :) Hon är bakdrottning!! så det var inte roligt att sitta och titta på när alla mumsade i sig....men jag hade min bakelse (drömtårta med grädde och jordgubbar) å den var inte dum den heller :)

Kanske är tråkigt att läsa om vad jag gjort i detalj så jag drar lite kort resterande dagar ;)

Grillkväll med allt vad du kan tänka dig- Kycklingfilé, rostas, karre, kotlett, minichorizo-spett, köttfärsbiffar, baconlindad haloumi, två olika kryddsmör, tzatziki, timjanyoghurt, bea, ungsrostade grönsaker, sallad.....herregud va mätta vi blev!!
Bilbingo är en klassiker på semestern! Vi fick tuta åxå, mamma vann! :D
Sista dagen (trodde vi) drog mamma och jag ut på en sväng med bilen. Vi besökte lite loppisar och fyndade i Grillby utanför Enköping, var på toa i Strängnäs och åt mat på Tuna Park i Eskilstuna innan vi sedan åkte hem i spöregnet. Väl hemma väntade en mysig kväll med storebror nr 1, storebror nr 2 med fru (jag blir faster i sep!!), mamma och pappa. Vi åt mat och gick sedan på en helt underbar bio, Poppers pingviner. Vi skrattade så vi tjöt längst bak i salongen :D
Ja idag skulle vi åka hem (jag har två hem, ett i Västerås och ett i Helsingborg) men det är ju så svårt att lämna allt och alla :( + att mamma lockade med tacos och så var det fotbollen....semifinal damer, Sverige-Japan. Måste ju bara se!
Med facit i hand kunde vi gjort något roligare för Sverige förlorade och de spelade skitdåligt!
Innan tacos och fotboll träffade jag min fina vän Madde :) Vi har varit kompisar så länge jag kan minnas och därför pratas det mycket gamla minnen från förr när jag är i Västerås. När vi var barn tex och livet gick ut på att skratta så mycket att man inte fick fram ett ljud, vi bara satt och gapade mot varandra :)

Nu ska jag gå och sova för pappa väcker mig om fyra timmar :S Tröttmössa!
Som vanligt blir det jobbigt att säga hejdå för den här gången men mamma och pappa kommer snart ner och hälsar på oss i Helsingborg :)

Detta var lite om min semester i Västerås....

Puss och gonatt :)

       

      

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0