När löven faller...

I fredags gjorde sommaren en liten come back i Helsingborg. Det var underbart varmt och solen sken som aldrig förr... men igår var allt som bortblåst igen. Det ligger löv överallt och det hände över en natt känns det som. Nu är hösten verkligen här på riktigt och vi går in och tänder ljusen. Mysigt!

Till hösten hör ju även mustiga grytor och varma soppor. Jag har samlat på mig några recept som jag ska tillaga och dela med mig av här på bloggen.
Passa på att få saker gjorda i höst!

Rensa garderoben. Har man inte använt plagget det senaste året, ut med det! (säger min svärmor men jag har lite problem med det)
Gå igenom källaren. Finns säkert massor som vi egentligen inte behöver (varför står det annars i källaren? :P)
Loppis! Nu när du har varit så duktig och rensat garderoben och gått igenom källaren passar det väl utmärkt att stå på loppis med allt du fått ihop och kan tjäna en hacka på gammalt som du inte beöver men som en annan kanske blir jätteglad över att köpa :)
Unna dig i höst!

Gå på bio! Idag laddar de flesta ner filmer eller hyr dem men jag vill slå ett slag för att gå på bio! Det är ju så mysigt och på vägen hem diskuterar man om filmen var bra eller dålig, hemma pratar man under hela filmen, eller är det bara jag? ;)
Gå på restaurang! Mysiga middagar hemma i all ära men unna dig att äta på restaurang ibland med pojkvännen/mannen, tjejgänget eller vem du nu tar med dig.
Shopping! Ja nu får ni säga vad ni vill men man blir glad av att shoppa! Ullared är ett tips :D
Varmt bad! Tappa upp ett varmt och skummande bad och ta med ett glas vin.
Våga göra ingenting! På sommaren får man panik om man sitter inne en solig dag "Jag kan ju inte sitta inne när det är så fint väder". Nu på hösten är det ju perfekt att ta en dag och bara göra INGENTING! Glo på tv, läsa en bok, ligga och dra sig i sängen hur länge som helst, ha pyjamas hela dagen....skööönt!! Men få inte panik på kvällen sen att dagen är slut och du har verligen inte gjort nånting för man behöver ha dem dagarna också!
Vad brukar ni göra på hösten?
Nu blir det brunch i form av ägg och makrill för idag låg jag kvar lääääänge i sängen :P


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0