Danmark och Tyskland

Sent igår rullade vi in i Helsingborg. Det har varit en mycket bra vecka i Danmark och Tyskland. Snackar nästan flytande tyska nu ;) haha nej inte direkt men det är roligt å se hur snabbt man snappar upp ord och lär sig förstå andra språk.
 
Danmark för mig är typ Helsingör och Köpenhamn (har varit i Aalborg åxå med fotbollen) men inte kunde jag tro att det skulle vara så fantastiskt vackert!!! Kameran gick varm kan jag säga :) 
En annan sak som jag blev glatt överraskad över är att danskar kan vara väldigt trevliga och serviceinriktade. På vårt hotell (kro) i Nymindegab var det kanon! Väldigt trevlig personal och frukosttanten sprang som en liten vessla för att borden skulle vara fulla med frukost hela tiden :)
    
    
 
Tyskarna var också väldigt trevliga men de har lite problem med engelskan. Det är oroväckande när ungdomar inte vet hur man säger 1,50 € ens.
 
Shit pommes frites vilken enorm "tallrik" min sambo fick in när han beställde schnitzel XXL i Tyskland (han var hungrig och tänkte att det va kul å beställa den största de hade). Det var alltså ingen tallrik utan ett stort uppläggningsfat i silver!!! Andra besökare på restaurangen kom fram och tittade och beundrade Jons mat haha :D
Två gigantiska schnitzlar och maaassa pommes. Inte nog med det...till maten fick jon även en skål med sallad som skulle räcka till 4 pers i normala fall....haha ja det var en upplevelse måste jag säga! :D
 
Jag har ändå haft ganska tur med vädret tycker jag, inte massa regn som tyvärr har varit hela sommaren. Igår när vi skulle åka hem från Tyskland var det 34 grader och jag höll på att flyta bort. Vi hade bestämt att vi skulle besöka en strand som låg 3 mil från vårt hotell. Tydligen hade alla andra också tänk åka till den stranden för vi köade (med köade menar jag att stå helt still till att köra 10km/tim) i 2,7 mil!!!! En sträcka som skulle ta ca 20 min tog nästan 3 timmar!!!!! Varmt som fan var det.....en motor kokade så då tog det ju lite extra tid eftersom den började koka mitt i bilkön...stackars dem!
Jaja när vi väl kom fram och äntligen skulle få lägga sig och sola och bada var det tjockt på stranden....och det var ingen liten strand. Hahaha det här är inte sant tänkte vi och gick och la oss på gräset bakom stranden i 30 min för att sedan tröttna på allt och åka till Puttgarden Border shop för inhandling av lite alkohol istället ;)
    
    
    

 

Kommentarer
Jannica

Danmark är mysigt :) Fina små städer!

2012-08-20 13:23:45
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0