Köttfärslåda med pepparrotsost

Jag har inte bloggat på ett tag nu och det beror på att jag har haft annat i huvudet och även besök av mina föräldrar (inget LCHF då inte hehe). Nu kör jag på som vanligt igen och ska försöka inspirera och bli inspirerad själv också.
I förrgår köpte jag köttfärs med kort datum och igår tillagade jag allt på samma kväll (lika bra så är det gjort). Det blev en köttfärssås till kvällsmat, tacofärs till imorgon och en köttfärslåda med pepparrotsost till matlåda idag som en vän tipsade mig om.
 
Ca 600 g köttfärs
2 gula lökar
1/2 litet vitkålshuvud
200 g creme bonjour pepparrotsost
1 tomat
Riven ost
Salt
Peppar
 
Ugn 200°C.
Hacka lök och vitkål och stek tillsammans med köttfärsen. Salta och peppra.
Varva köttfärs och pepparrotsost 2 ggr i en ugnsform. Börja med köttfärs och avsluta med pepparrotsost. Skiva en tomat och fördela ut över köttfärslådan. Toppa med riven ost och tillaga i ugnen till osten smält och fått fin färg.
 
 


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Hur varvar du med pepparrotsosten? Lägger du ut klickar med den då?
Låter väldigt gott i alla fall.

Svar: Japp det stämmer, jag klickar ut osten :)
Karin Törnblom

2012-12-06 10:04:23
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Erika - LCHF till vardag och fest

Tack!

2012-12-06 10:35:17
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Lana

Den här rätten låter väldigt gott! Sparar receptet! :)
ha en fin fredag!
kram
//Lana

Svar: Det är väldigt gott (tyckte min sambo också) men jag tror att jag tar lite mer pepparrotsost nästa gång så blir det ännu mer gojsigt ;)Trevlig helg!
Kram
Karin Törnblom

2012-12-07 10:08:11
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0