Veckans träning och mat :)

Solen fortsätter att skina och det är ett helt fantastiskt sommarväder vi har haft nu. Hoppas det håller i sig för visst blir vi lite gladare och lyckligare när det är soligt ute :)
Träningsveckan har varit bra får jag säga med härlig intervallträning i skogen, benpass, dubbelpass i form av PT-pass (styrketräning överkropp) och senare på kvällen intervallträning samt mage. Veckan är inte slut så ikväll efter jobbet blir det en runda till SATS igen om jag inte har världens träningsvärk från igår :S
Helgen bjuder på sol (SMHI), grillning, shopping, mello (wihooooo!!!!) och lite mer träning hoppas jag att orka med för hinner gör man alltid ;)
Känns som att man äter färre gånger på sommaren....men jag kanske har fel. Jag kommer iaf inte ihåg vad jag ätit nu när jag ska berätta ;) men jag gör ett försök....
I måndags var jag på stranden hela dagen så då blev det nåt så enkelt som tonfisksallad med kokta ägg iaf. Jo just ja! på vägen hem från stranden körde jag inom konsum och köpte ett grillspjut som vi grillade. Det är väldigt smidigt med färdigmarinerat men säkert massa socker och skit i tyvärr.
Min käre sambo är väldigt duktig på att laga mat och i tisdags när jag kom hem från jobbet hade han gjort köttfärsbiffar med lök och champinjonsås. Jag kunde ha druckit såsen i glas så god var den :) Tur att han gjorde mycket så jag kunde äta det till lunch dagen efter :D
Igår grillade jag hamburgare på balkongen (elgrill). Det var färska färdiga från ICA. Lite onödiga ingredienser i men lite skit rensar ju magen säger de ;) Till hamburgarna gjorde jag en variant på coleslaw. Hade inte riktigt allt hemma så jag fick slänga i lite allt möjligt. Vitkål, lite morot, majo, lite creme fraiche, vispgrädde, Hellmann´s hotdogsenap, bostongurka, salt och peppar.
Vad ska vi äta idag? Jag har lagt fram benfri kotlett från frysen så om den är ok (har legat ett tag i frysen) gör jag nog grillspett med kotlett och grönsaker.
Hur länge kan man ha fläskkött i frysen? När är det verkligen dags att slänga? Nån som vet?
Imorgon ska vi äta tacoburgare med lite olika tillbehör som jag hittade i gratistidningen "GRILLAT" på ICA som jag tipsade om för ett tag sen. Det ser jag fram emot :)
Nu har jag babblat på om veckans mat ett tag....hoppas ni inte har somnat ;)
Må så gott i solen och smörj in er!
Puss å Kram


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0