Torsk i ugn

Ännu en maträtt min mamma brukade göra som jag tycker mycket om :) Potatisen är borta och vanlig ketchup (heinz) är utbytt mot den med mindre socker eller felix stevia.
 
600 g torskfilé
Salt
Vitpeppar
1 liten purjolök
Ketchup
Dill (fryst)
Ca 5 dl vispgrädde (så det täcker torsken)
 
Ärtor (findus glaskonserv)
 
Ugn 200°C. Lägg torskfilén i en ugnssäker form, salta och peppra. Strimla purjolöken och fördela ut över torsken. "Spruta ut" ketchup över purjolöken och toppa med dill. Häll över vispgrädden. Tillaga i ugnen till torsken är färdig och purjolöken är mjuk, ca 30 min. 
Servera med varma ärtor.
 
 

 

Kommentarer
Lana

Låter jättegott! :)
Sparar receptet! :)
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Svar: Det tycker jag att du ska göra :) Du får ha en fin dag och kväll Lana! Kram
Karin Törnblom

2012-10-24 06:43:52
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0