Tacogratäng

Det här receptet skulle ha kommit ut för länge sen men jag gjorde det inte direkt och glömde sen bort det ;) Men här kommer det iaf....en enkel tacogratäng med egen tacokrydda.
 
Ca 400 g köttfärs
1 gul lök
1 strimlad gul paprika
2-3 msk tacokrydda
2 ägg
1/2 burk philadelphia
1/2 burk creme fraiche
Salt
Peppar
Riven ost
 
Ugn 200°C. Hacka löken och strimla paprikan. Stek köttfärsen och tillsätt sedan lök, paprika och tacokrydda. Blanda ägg, philadelphia, creme fraiche, salt och peppar och rör sen ner köttfärsblandningen. Häll över allt i en ugnsform och toppa med riven ost. Tillaga i ugenen ca 30 min till osten fått fin färg.
Servera med creme fraiche, tacosås och grönsaker.
 


Kommentarer
Lana

Oh, vad gott det låter! Läcker bild också! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

Svar: Förlåt att jag inte har svarat på din kommentar :( Jag har varit så opepp för att gå in på bloggen...vet inte varför...hösten antar jag. Men idag när jag klev ut från jobbet skeb solen så nu hoppas vi på nya friska tag :)Ha en trevlig torsdagskväll! Kram
Karin Törnblom

2012-09-20 20:51:43
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0