Fylld kycklingfilé med tzatziki och blomkålsris

I fredags lagade jag mat igen vilket jag inte gjort på väldigt länge. Det blev fylld kycklingfilé som serverades med egengjord tzatziki och blomkålsris. Det blev jättegott och kan verkligen rekommendera det!!

2 st kycklingfiléer

100 g naturell philadelphia

Sltorkade tomater i olja

Röd pesto

Fetaost

Salt

Peppar

Ugn 175°C. Stek kycklingfiléerna till de är nästan genomstekta och dela dem nästan helt på mitten för att ge plats till fyllningen. Blanda philadelphia, hackade soltorkade tomater, röd pesto och smulad pesto i en bunke, salta och peppra. Fördela fyllningen i kycklingfiléerna och tillaga i ugnen i ca 15 min.

Tzatziki

2-3 dl turkisk yoghurt

1/2 gurka

2 vitlöksklyftor

Citron eller limesaft

Salt

Peppar

Riv gurkan (rivjärn eller det du har hemma) och låt dra ur vattnet på hushållspapper. Blanda alla ingredienser och låt stå en stund innan servering.

Blomkålsris

Blomkål

1 buljongtärning (välj vilken du vill, jag brukar ha grönsaks men hade ingen hemma så det blev hönsbuljong)

Riv blomkålen och koka i ca 10 min i buljongvatten.

Fick äntligen prova min födelsedagspresent, grönsaksrivsats till min KitchenAid :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0