Muskler väger mer

Ofta när man (inte alla såklart) vill gå ner i vikt, ändrar sin kost och börjar träna tittar man för mycket på vad vågen visar (jag väger mig och blir ofta sur för att det inte händer nåt!) Det man ska tänka på är att muskler väger mer än fett (ett kilo muskler har mindre volym än ett kilo fett, se bilden). Det bästa för att se resultat är att mäta sig med måttband eller jämföra med sina kläder. Sitter dina jeans inte lika hårt runt midjan som tidigare, grattis då händer det något! :)
Mitt mål just nu är att minska i fettprocent så att mina muskler, som jag faktikst har, syns och det hoppas jag att jag ska uppnå med min blandning av träning (fotboll och crossfit). Eftersom jag tränar så högintensivt och tungt fortsätter min förbränning långt efter passet är slut. Det är viktigt att äta direkt efter träning för att få ut bästa möjliga resultat av träningen. Jag dricker alltid en proteinshake efter ett pass, snabbt och smidigt!
 
Ha en bra dag :)
 
2,2 kilo fett och 2,2 kilo muskler
 
Det här är alltså 2,2 kilo fett och 2,2 kilo muskler....skillnad va!!?
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0