Pizzasallad

Äntligen fredag! Även fast jag inte jobbar nu när jag är mammaledig så är det ändå en härlig känsla när fredagen kommer. Man får vara tillsammans, slipper ställa några klockor (vi har ju en mänsklig väckarklocka nu iof.....) och passa på att laga något riktigt gott till kvällen! Jag har inte provat blomkålspizzan än så det tänkte jag göra ikväll. Pizzasalladen gjorde jag nyss och står i kylen för att försöka hinna gotta till sig lite. Man bör egentligen göra den iaf en dag innan så smakerna hinner sätta sig men detta blev lite spontant och det blir nog bra ändå.

Det är enkelt att slänga ihop en egen pizzasallad. Har du ingen mandolin eller hushållsmaskin hemma så går det lika bra att använda osthyveln. När jag bara ska göra en liten sats tar jag alltid osthyveln.

Jag använder mig inte av några exakta mått utan smakar av tills jag är nöjd. Var försiktig med vinägern som det lätt kan bli för mycket av. Blanda ordentligt med vitkålen och låt stå i kylen till det är dags att servera.

Vitkål

Rapsolja
Vitvinsvinäger
Salt
Peppar
Salladskrydda
Oregano

 

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0