Veckans fisk

"Ät fisk en gång i veckan" har vi ju hört förr. Torsk i äggsås är en favorit och väldigt mättande tycker jag med både ägg och grädde i. Det är nog vanligast att ha persilja i såsen men jag gillar dill och använder det istället. Det är supergott!
 
torsk
vatten
salt
ev. fiskbuljong
 
Salta och skär torsken i portionsbitar. Koka upp vatten. Lägg ner torsken i vattnet, på med lock och dra av kastrullen från plattan. Låt stå och dra i ca 12 min till fisken är färdig.
 
vispgrädde
dill
salt
vitpeppar
hårdkokta ägg som hackas i småbitar
 
Jag brukar låta gräddsåser småkoka till den har blivit lite tjockare men du kan också tillsätta lite philadelphia eller  äggula. När du reder med äggula är det viktigt att såsen inte kokar, då blir det äggröra. Dra bort kastrullen från plattan och vispa ordentligt medan du häller i äggulan. 
Blanda sedan ner ägghacket. 
 
Häll såsen över fisken och servera med haricots verts.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0