Mjuk pepparkaka LCHF

Mjuk pepparkaka gör min mormor varje jul och det är så gott! Denna LCHF-variant är en bra ersättare när man inte äter kolhydrater och är gott med lite lingongrädde till (vispad grädde med lågkalori lingonsylt).
1 kaka
2 ägg
0,5 dl sukrin + en knivsudd stevia
150 g smör
0,5 dl vatten
2 msk lågkalori lingonsylt
1,5 dl mandelmjöl
1,5 dl Bake Pro
1 tsk bakpulver
2 msk peparkakskrydda
Ugn 175°C. Smält smöret. "Bröa" en sockerkaksform med kokosflingor. Vispa ägg, sukrin och stevia poröst med elvisp. Häll ner det smälta smöret, vatten och lingonsylten och vispa. Blanda alla torra ingredienser (jag häller allt i en fryspåse och knådar runt) och vispa ner i smeten. Grädda kakan mitt i ugnen ca 35 min.


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Ser riktigt smarrigt ut.

2011-12-07 20:06:50
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Karin

Ja den var riktigt god :) möjligen att man skulle skippa vatten

2011-12-07 20:24:01

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0