Supergoda ostchips!

Så gott och så enkelt!
Perfekt att ha som snacks på festen, tilltugg till soppan eller varför inte som chips till en bra film mitt i veckan ;)

Bara riv eller hyvla favoritosten å lägg på en plåt (med bakplåtspapper).
Om man vill kan man ha på någon krydda (jag har oregano på bilden).
Sen in i ugnen på 200°C till osten fått en gyllengul/brun färg.
Låt svalna, bryt i lagom stora bitar.

Man kan med fördel även köpa färdigskivad ost om man har gjort dessa många ggr och börjar bli lat som jag :P

***Nu medan jag skriver kommer jag på att ostchips borde passa perfekt som förrätt med en klick creme fraiche, rödlök, caviar och en räka eller två på toppen....mmmmums!!! :D***


Kommentarer
ida

Den förrätten ser jag fram emot väldigt mycket Karin. ;)

2011-06-01 10:48:49
Pia på maxi

Vilken bra blogg.. jag saglar! jag försöker oxå. :) Kram

2011-08-04 15:47:55

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0