Korvstroganoff

Oj va länge sedan det var jag åt korvstroganoff!! Mammas är ju klart godast men där är det vetemjöl så jag får göra min egen :)
6 pers
800 g falukorv (leta efter en med hög kötthalt)
2 gula lökar
250 g passerade tomater
5 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche (en halv liten burk)
Salt
Peppar
Chillikrydda
Oregano
Strimla korven, grovhacka löken och stek i smör. Häll på passerade tomater, vispgrädde och creme fraiche. Krydda och låt småkoka (gärna under lock om du har det) ca 20 min.
Servera med blomkålsris eller smörstekt vitkålshack (jag hade tyvärr inget hemma) Självklart går det bra att äta korvstroganoffen som den är för det är ju väldigt gott med sås :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0