LCHF Frukostbullar

Det här är nog det godaste brödet jag ätit med LCHF!! Möjligen att jag lägger till salt i receptet för kokosmjölet gör att det smakar lite "sött". Det här måste ni verkligen testa :D
Även detta recept hittade jag på 56kilo.se men grundreceptet kommer från Anna Halléns bok LCHF FÖR KVINNOR.
6 st frukostbullar
0,5 dl fibrex
0,5 dl vatten
2 ägg
0,5 dl BakePro
1 dl kokosnötmjöl
1 dryg tsk bakpulver
2 msk fiberhusk
0,5 dl vispgrädde
0,5 dl vatten
1 dl kesella
Salt
2 msk kallpressad kokosolja
Lägg fibrex i blöt i 0,5 dl vatten. Blanda under tiden alla ingredienser utom kokosoljan. Lägg i fibrex och kokosoljan och blanda väl. Forma 6 bullar och lägg upp på bakplåtpappersklädd form. Grädda i ca 20 min i 200 grader.


Kommentarer
Tove

Var finns fibrex och bakepro att köpa?

2011-09-02 19:22:05
URL: http://www.trollflicka.blogspot.com
Karin

Fibrex finns på tex ICA å bakepro kan du köpa i hälsokostbutiker eller på internet tex lchfbutiken.se

2011-09-02 20:03:35
Pia Berger

Hej Karin! Var hittar man kokosnötsmjöl, mandelmjöl o kokosolja?

2011-09-06 09:29:47
Karin

Hej Pia :) Jag har köpt allt på lchfbutiken.se. Mandelmjöl kan du även hitta på tex ICA Maxi om du har tur.....vi har fått det här i Helsingborg. Kokosolja finns i hälsobutiker åxå.

2011-09-06 13:19:02

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0