LCHF-pannkakor

Helt otroligt goda pannkakor!!! Smakar precis som vanliga och ser ut som vanliga åxå :)
Receptet kommer från Anna Halléns bok LCHF-husmanskost men har redigerats lite av Åse på 56kilo.se. Nu är jag ensam hemma ikväll så jag halverade satsen och det blev ca 10 st (2 personer) men jag lägger ändå ut det rätta för ca 4 personer.
5 ägg
4 dl vispgrädde
4 dl gammeldags mjölk (jag tog 2 dl vatten och 2 dl grädde istället)
1/2 dl kokosnötmjöl
2 msk fiberhusk
1 krm salt
Blanda samman allt i en bunke. Låt stå en stund så fiberhusken får "svälla". Stek sedan (ca 1/2 dl smet) i smör. Jag använde min lilla söta rosa stekpanna och den var perfekt storlek! Provade först med en vanlig men det blev inte alls bra.....men ni har kanske bättre snitts ;)
Pannkakorna serverade jag med blåbärsgrädde (alltså mosade blåbär vispade med grädde).


Kommentarer
veronica johansson

Mmmmm måste provas :)

Det låter och ser supergott ut :)

Önskar dig en fin dag

2011-09-13 09:30:37
URL: http://blogg.mama.nu/wavva/
Karin

Tack detsamma :)

Hade med mig dem till mellanmål på jobbet idag...jättegott :)

2011-09-13 19:06:40

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0