Gräslökslax med varma körsbärstomater

Det var billig lax (hel sida) på jobbet efter påsk så jag passade på att köpa och frysa in lite. Det blev även kvällsmat och matlådor på det (hur mycket kött som helst på en hel sida!)
Ca 4 pers
Lax (så stor bit att det räcker till 4 pers)
1 burk creme bonjour gräslök
Salt
Peppar
Körsbärstomater
Sparris
Ugn 200°C. Salta och peppra laxen. Bred över gräslöksosten över laxen lägg ut tomaterna och tillaga i ugnen i ca 25 min. Värm sparris i stekpanna eller i kastrull. Servera!


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Lax är bland det godaste jag vet.

2012-04-17 12:49:49
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Karin

Jag protesterar inte ;) Enkelt och gott!

2012-04-19 11:50:34

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0