Köttfärslimpa LCHF

Idag blev det husman på hög nivå :) Köttfärslimpa tror jag inte många ungdomar ställer sig och gör faktiskt men det borde de göra för oj va gott det är!
Jag blandade i en burk ärtor och morötter så har jag grönsakerna redan där ;) Mycket gott!
4 pers
800 g blandfärs
3 ägg
4 msk vispgrädde
1 lök
1 burk konserverade ärtor och morötter (ICA)
Salt
Peppar
1 msk köttbullskrydda utan socker (köpte det på nån marknad, vet ej om det finns i butik)
Ugn 175°C. Hacka löken och morötterna. Blanda samman alla ingredienser. Smaka av! Fördela "smeten" i två brödformar eller i en lergryta. Tillaga i ugnen i 40 min.
Gräddsås
Spat från köttfärslimpan (från formen)
5 dl vispgrädde
Lite soya eller Collorit (för färgens skull)
1 st fond du chef biff
4 msk lågkalori lingonsylt
Låt allt puttra samman till önskad konsistens.
Severa med lågkalori lingonsylt och saltgurka.


Kommentarer
Lana

Köttfärslimpan är så gott, och så kan man variera fyllningen i limpan oändligt många gånger!

Ha en fin helg!

//Lana

2012-04-21 09:53:43
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Erika - LCHF till vardag och fest

Köttfärslimpa är ju bara så gott. Mums!

2012-04-24 16:49:25
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Karin

Jag håller med dig Lana! Man kan ha i nästan vad som helst i en köttfärslimpa :) Den här varianten med ärtor och morötter kommer jag göra igen känner jag!



Ja det är supergott och ikväll blir det lax igen Erika, det gillar ju vi ;)

2012-04-25 08:35:28

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0