Kärleksmums

Jag har provat receptet på kärleksmums från boken Baka med LCHF. Tyvärr så var mina mått i diskmaskinen (såklart!!) så jag fick höfta mig fram men det blir nog bra :P
Jag tog en rund form för jag hittade ingen form som var ca 15x23 cm. Va har jag då för konstiga formar hemma egentligen? :)
1 kaka
6 ägg
3 msk sötrix-flor och 1/4 krm stevia
150 g osaltat smör
1/2 dl kakao
3/4 dl kokosnötmjöl
1/2 dl pofiber
1/2 tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver

Chokladkräm
1 msk snabbkaffepulver (kan uteslutas)
100 g mycket mjukt osaltat smör
50 g cream cheese
3 msk sötrix-flor och 1/4 krm stevia
4 msk kakao
Kaka
Vispa ägg och sötning pösigt. Smält smöret och vispa ner det i äggsmeten. 
Blanda övriga ingredienser i en skål och rör ner dem i smeten. Häll smeten i en smord och bröad (pofiber) form, cirka 15x23 cm. Grädda i 175° cirka 20 minuter, känn med sticka att den är klar. Låt kakan svalna.

Chokladkräm
Lös upp snabbkaffepulvret i lite varmt vatten. Rör sedan ihop alla ingredienser väl.

Bred krämen över kakan. Garnera med kokosflingor. Förvara kakan svalt. Skär upp i fyrkanter vid servering.

Tips: Vill man ha mjukare kräm kan man ta 50 g smör och 100 g cream cheese.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0