Våfflor LCHF

Jag fick ett våffeljärn i julklapp och i helgen gjorde jag äntligen våfflor! Receptet skrev jag ut för säkert ett år sedan från lchfbutiken.se.
Ca 3-4 våfflor
2 st ägg
1 dl mandelmjöl
1 dl kallt vatten
2 msk kokosfett
2 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver
Salt
Blanda ägg, vatten och smält kokosfett. Vispa ner resten av ingredienserna och låt sedan stå och svälla i ca 5 min. Grädda i ett riktigt varmt våffeljärn för bästa resultat.
Den här gången serverade jag våfflorna som en "fusklangos" med vitlökssmör (eller gnuggga en vitlöksklyfta mot våfflan) creme fraiche, rödlök, räkor och caviar.
Tips! Tillsätt lite sukrin och/eller stevia i våffelsmeten för en sötare efterrättsvåffla med vispad grädde och färska bär eller sylt på toppen.


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Vad gott det ser ut med våfflor.

2012-02-13 16:45:12
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Karin

Ja jag e så glad att det smakar bra! Ska testa med grädde och sylt sen åxå :)

2012-02-13 20:09:42

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0