Chokladsnittar med hasselnötskross

Herregud vilka goda kakor jag gjorde idag!!! Det är svårt att lyckas med LCHF-bakning tycker jag men det här receptet går inte att misslyckas med :)
Receptet kommer från Marja och hon har hur mycket gott som helst på sin blogg så kika in och bli garanterat frestad!! :)
Ca 15 st chokladsnittar
1 ¼ dl mandelmjöl 
35 gram rumsvarmt smör 
½ msk kokosnötmjöl 
1 äggula 
4 msk ica stevia strö 
ca 1 msk kakao 
1/3 tsk bakpulver 
½ krm vaniljpulver
1 uppvispad äggvita att pensla på. 
Ca 1 dl finhackade hasselnötter att strö över snittarna.
Ugn 185°C. Blanda alla ingredienserna i en bunke till en deg. Rulla 2-3 "korvar" och platta ut dem ganska tunna och långa på en plåt med bakplåtspapper. Pensla äggvitan på kakorna och strö över hasselnötterna. Grädda mitt i ugnen ca 15 min. För över bakplåtspappret på ett galler (var försiktigt för de går lätt sönder) och låt svalna. Skär sen kakorna på snedden i lagom stora bitar.
Smakar underbart som de är men doppa gärna i vispad grädde...himmelriket :)


Kommentarer
Lana

Mmm... fantastiskt gott! det ska jag spara och baka nån gång under semestern! :)

ha en toppen kväll! :)

Kram kram

2012-07-05 20:45:39
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com/
Maria

Dessa såg jättegoda ut! Ska testa, tycker också det är svårt att få till "jätte" goda bakverk med LCHF. Det som varit godast hittills är nog semlor eller brownies jag gjort.

=)

2012-07-05 21:34:56
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se/
Marja - Baka Sockerfritt

Vad kul att du gillar mina kakor, dina blev verkligen jättefina :)Jag hade önskat att jag kunde göra en LCHF-bakbok! Det kanske blir någon gång i framtiden!

2012-07-06 09:51:27
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Erika - LCHF till vardag och fest

Vad goda de ser ut att vara.

2012-07-10 22:37:39
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0