"Spaghetti" och köttfärssås

OMG va gott det här va!!!! Det är självklart inte spaghetti utan shirataki nudlar men det smakar ju typ som spaghetti. Jag måste äta shirataki nudlar oftare för det är minimalt med kolhydrater (endast 0,4 per 100g) och så himla bra substitut för pasta.
 
Köttfärsås

500 g nötfärs
1 gul lök
Tomatpuré
Vispgrädde
Heinz ketchup med mindre socker
Salt
Peppar
Oregano
Paprikapulver
Kebabkrydda
 
Stek köttfärsen och löken. Krydda med alla kryddor och tomatpurén. Tillsätt vispgrädde och ketchup. Låt koka ihop och smaka av.
Tillaga shirataki nudlarna enligt förpackningen, blanda ner i köttfärsåsen och njut njut njut!
 


Kommentarer
Jannica

Vart köpte du det? :)

Svar: Den här gången köpte en vän till mig dem i Malmö i nån butik men annars beställer jag dem från lchfbutiken.seJag håller på att fundera på det där med frukosttips ;) Något som går snabbt är ju att blanda kesella med fun light. Smakar då som yoghurt! Dricker du kaffe? Isåfall kan du köpa kokosfett (lchfbutiken.se) och tillsätta en matsked i kaffet på morgonen så sätter det fart på förbränningen och du står dig länge på det, iaf gör jag det. Kaffe med kokosfett och kesella med fun light helt enkelt är en god och snabb frukost :)
Karin Törnblom

2012-07-12 21:36:27
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Erika - LCHF till vardag och fest

Ska testa dessa nudlar, låter goda.

Svar: Det finns "ris" också :) Har ätit riset hos en vän och nästa gång ska jag beställa mig ett lager av nudlar och ris så man har ett tag.Kram
Karin Törnblom

2012-07-13 09:55:10
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Marja - Baka Sockerfritt

Har också börjat äta dessa nudlar :) Har sådan tur att den finns i min vanliga mataffär!

Svar: Oj va bra! vilken butik? :) å vart bor du?
Karin Törnblom

2012-07-15 13:56:00
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0