Hur mycket kolhydrater är det i....?

Jag får ofta frågan "hur mycket kolhydrater är det i....?" och "får jag äta det här?" Fortsätt gärna att fråga för det är roligt att hjälpa till men 100gram.se är en bra sida där man kan söka på olika livsmedel och då får du reda på hur mycket kolhydrter det är per 100g.
Använde mig av den senast idag då en kollega till mig hade en kund igår som sa att hon inte hade klarat av LCHF om det inte vore för hennes älskade rädisor som snacks! Vi båda tänkte...hmm rädisor? Under jorden? Måste vara mycket i dem men precis som rättikan är det ganska lite kolhydrater.
Rädisor: 2,2g/100g
Rättika: 2,5g/100g
Rädisor är helt ok som snacks alltså :)


Kommentarer
Monicas Mat

Rädisor är så gott:) Tack för tips om länk!

2012-06-27 14:31:52
URL: http://monicasockerfritt.blogspot.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0