Rabarberpaj LCHF

Det här är verkligen sommar när jag var barn för mig! Hur många ggr gick man inte ut i trädgården och tog en rabarber och doppade i socker :)
Pajdeg
100 g rumsvarmt osaltat smör
4 dl mandelmjöl
1 dl kokos
1,5 msk stevia strö (ica)
Knåda ihop alla ingredienser och låt stå i kylen en stund.
Jag gjorde två portionspajer ikväll och en liten blåbärspaj som ligger i frysen för senare tillfälle. Har lite pajdeg kvar som kanske blir en jordgubbspaj imorgon ;)
Rabarberpaj

Smörj formarna och tryck ut ett tunt lager med pajdeg i hela formarna. Förgrädda i ca 10 min, 175°.
Ansa och skiva rabarberna i slantar. Strö över lite sukrinmelis och stevia på rabarberna.
Fyll de förgräddde pajformarna med rabarber och smula över mer pajdeg. Krydda ev. med lite kanel på toppen.
Höj ugnen till 200° och grädda pajen i ytterligare 10 min.
Servera pajen med vispad grädde smaksatt med vaniljarom.


Kommentarer
Lana

Mums, vad smarrigt!

Det här receptet sparar jag! :)

Ha en fin kväll!

//Lana

2012-06-06 19:41:12
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Karin

Va roligt :)

Tack detsamma!

Kram

2012-06-07 14:07:13

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0