Torsk i äggsås

Torsk i äggsås är väl en klassiker :) Självklart går det utmärkt utan potatisen!
3-4 pers
800 g torsk (2 paket Findus torskfilè)
7 st hårdkokta ägg
5 dl visprädde
Salt
Vitpeppar
3 st äggulor
Dill (jag tog fryst)
Koka torsken enligt förpackningen. Under tiden skalar du äggen och hackar i små bitar (jag brukar använda en äggskivare först så är det lättare att hacka sen). Häll i vispgrädden i en kastrull, salta och peppra. Låt koka under omrörning en stund för att sedan reda såsen med äggulorna. Småkoka till önskad "tjockhet" (ju längre grädde får koka desto tjockare blir den, tar bara lite längre tid än med vanlig redning på vetemjöl). Rör hela tiden så att såsen inte bränner fast! Häll i dillen och ägghacket. Servera med olika grönsaker. Jag valde ärtor för jag bara ääälskar Findus ärtor i glasburk :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0