Kyckling med soltorkade tomater

Detta blev jag bjuden på hemma hos min bror och hans fru hemma i Västerås. Mycket gott!! De hade pasta till men jag hoppade över den och det gick jättebra :) Fick aldrig något recept men jag tror det var något i den här stilen...
3-4 pers
3 kycklingfiléer
1 burk soltorkade tomater (130g avrunnen vikt)
2 burkar creme fraiche soltorkade tomater och fetaost (Skånemejerier)
2-3 dl vispgrädde
Salt
Peppar
Strimla kycklingfiléerna, salta och peppra, och stek. Strimla de soltorkade tomaterna och blanda ner i stekpannan. Tillsätt creme fraiche och vispgrädde, koka ihop.


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Kyckling passar väldigt bra ihop med soltorkade tomater. Mums!

2012-02-23 12:30:46
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Karin

Jag gillade inte soltorkade tomater förut men nu...jättegott ;)

2012-02-24 10:42:51

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0