LCHF-müsli

Även detta recept fick jag av min vän Carina. Hon i sin tur hade hittade det på denna sida. Va bra det är när man kan dela med sig till höger och vänster :)
Ca 1 liter
1 dl hasselnötter
1 dl sötmandel
1 dl cashewnötter (naturella)
1 dl paranötter
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
1 dl linfrön (hela)
1 dl sesamfrön
2 dl kokoschips (sellton)
2 msk kanel
1-2 tsk äkta ekologiskt vaniljpulver
1/2 dl flytande kokosolja (min var fast så jag värmde på den till flytande)
1/2 dl vatten
Ugn 175°C.
Hacka nötterna och häll i en skål/bunke. Tillsätt kärnor och fröer. Häll i kanel och vaniljpulver, rör om noga med en slev/sked. Blanda kokosoljan med vattnet och rör ner i nöthacket.
Fördela müsliblandningen på en bakplåtpappersklädd plåt och rosta i ca 20-25 min. Rör om då och då. Efter rostningen stängde jag av ugnen och lät plåten stå inne på eftervärme med luckan lite på glänt till ugnen var kall (och då även müslin)
Förvara müslin i en lufttät burk.
Mycket gott till LCHF-yoghurten :)



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0