Matbilder från helgen

Tyvärr så har jag inga exakta recept för bearnaisesåsen och pastasåsen för det var min sambo som gjorde lite på känn. Det brukar vara han som gör bea hos oss (jag måste gå enligt recept när jag gör den). 
 
Två rejäla bitar oxfilé. Stekta tomater och haricoverts. Hemmagjord bearnaisessås.
 
Pastasåsen är gjord på helstekt oxfilé som vi gjorde av halva filén dagen innan. Den är skivad i mindra bitar och stekt tillsammans med lök, skivad vitlök och champinjoner. Tillsätt vispgrädde, riven cheddarost och låt koka ihop. Smaka av med salt och peppar. Strö över lite persilja innan servering.
Vi hade shiratakinudlar fettuccine istället för pasta.
 
Allt var som vanligt supergott! :)
 
 
 


Kommentarer
Erika - LCHF till vardag och fest

Åh, kött och bearnaisesås är så gott!

Svar: Klassiker som man aldrig tröttnar på :)
Karin Törnblom

2012-11-27 13:55:30
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0