Krämig baconpasta med olika grönsaker

Jag får nog lägga upp ännu en ny kategori....PASTA! :) Jag äter "pasta" (shiratakinudlar) rätt ofta nu så det är nog bäst.
 
Igår gjorde jag den här baconpastan och det är resultatet av vad jag hade i kylen. Blir ju väldigt bra ändå när man bara rensar kylen ;)
 
4 pers
 
2 paket bacon
1 gul lök
1 liten burk champinjoner
Röd, gul och grön paprika (jag hade färdighackat i frysen men kanske 1/2 paprika av varje färg)
3 dl vispgrädde
1/2 burk philadelphia
3-4 msk Ajvar relish (paprika sås/röra)
2 pressade vitlöksklyftor
1 dl riven parmesan
Salt
Peppar
Paprikapulver
 
Shiratakinudlar fettuccine (svårt att veta hur mycket nudlar varje person äter men jag gjorde 2 paket)
 
Hacka bacon i mindre bitar och stek i lite kokosfett eller smör. Hacka lök och paprika och stek tillsammans med bacon, tillsätt även champinjoner. Blanda ner vispgrädde, philadelphia, ajvar, vitlök och parmesan. Låt puttra ihop. Smaka av med salt, peppar och paprikapulver.
 
Tillaga shiratakinudlarna enligt förpackningen. 
Det finns shiratakinudlar i livsmedelsbutiker numera för den som inte vill beställa på internet men det är mer kolhydrater i dessa (iaf i dem som vi har på mitt ICA MAXI Helsingborg) Kolla näringsvärdena.
 
 
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0