Pasta á la mamma

Jag kallar den här rätten "pasta á la mamma" för det var vad jag döpte den till när jag flyttade hemifrån och ville ha lite "mammas mat-recept" uppskrivna. Mammas mat saknar man alltid. Oavsett hur god mat man själv lagar så är det nåt speciellt med mammas mat :)
Jag har gjort det enligt lchf så ingen redning på mjöl här inte och pastan är utbytt med shiratakinudlar.
 
300 g rökt skinka
5 dl vispgrädde
2 dl riven ost
1 dl riven parmesan
3-4 dl frysta ärtor
Salt
Peppar
Smör att steka i
2-3 påsar shiratakinudlar fettuccine
 
Hacka eller strimla skinkan och stek till den har fått lite färg. Tillsätt vispgrädde, riven ost och parmesan, låt koka ihop. Smaka av med salt och peppar (jag tog bara peppar för det räckte med sältan från rivna osten och parmesanen). Häll sist ner frysta ärtor så de hinner bli varma innan servering.
 
Tillaga shiratakinudlar fettuccine enligt förpackningen. 
 
 
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0