Pepparrotsdoftande fiskgryta

I förra medlemsutskicket från Hemköp följde det med ett recept på en fiskgryta som såg så god ut på bilden. Ikväll lagar jag den men byter ut potatisen mot rättika. 
Bli inte rädda för den långa listan av ingredienser för den är väldigt enkel och går snabbt att tillaga!
 
400 g torsk 
2 krm timjan
1 tsk salt
2 krm vitpeppar
1/2 citron (saften)
1 strimlad purjolök
Smör
200 g rättika
4 dl vatten
2 fiskbuljongstärningar
2-3 msk färskriven pepparrot
2 dl creme fraiche
2 tomater
1 dl hackad dill (jag hade fryst)
 
Tina och skär torsken i bitar. Lägg det i en bunke och krydda med timjan, salt, vitpepparpeppar och den pressade citronsaften. Låt dra ca 10 min.
Fräs under tiden den strimlade purjolöken i en kastrull med smör. Purjolöken ska bara bli mjuk, inte få färg. Tillsätt rättika, vatten och fiskbuljongtärningarna. Låt koka ca 10 min till rättikan mjuknat. Lägg ner torsken i kastrullen och låt sjuda ca 5 min. Blanda creme fraiche och pepparrot och rör sen ner det i grytan.
Tärna tomaterna och strö över grytan tillsammans med dill.
 
 

 

Kommentarer
Lana

Mmm... det där lätt ju jättegott! :)
Ha en toppen kväll!
//Lana

2012-10-17 20:22:27
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
LCHFHörnan

Hej
Nu finns en helt ny sida ute som ska inspirera andra som vill börja med LCHF eller håller på.
Jag går själv LCHF och söker efter inspiration och det får jag genom andra som berättar hur dom gör och hur mycket dom har gått ner.
Det finns MÅNGA LCHF sidor men hittar ingen bra där alla berättelser är samlande och därför har jag gjort denna sidan.
Hoppas du vill berätta din berättelse och göra reklam för din blogg.
http://lchfhornan.se/
//Anna

2012-10-20 08:56:49
URL: http://www.lchfhornan.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0