Stekt falukorv med blomkål i pepparrotssås

En av mina favoriträtter är stekt falukorv med pepparrotssås och potatis. Eftersom potatis inte ingår i min vardag längre bytte jag ut potatisen mot blomkål och det blev jättegott!!
Jag kokade först blomkålen lite mjuk i vatten och gjorde sedan en pepparrotssås som blomkålen sedan fick koka färdigt i. Syltlök är inte superbra (9g/100g) men det är gott och jag åt några ändå :)
 
Falukorv
Blomkål
Vatten
Salt
Ca 4 dl vispgrädde
100 g philadelphia
Färsk pepparrot
Salt
 
Dela blomkålen i mindre buketter och koka lätt mjuka i saltat vatten. Häll över i en skål. Koka ihop vispgrädde och philadelphia till det tjocknat. Salta och riv ner pepparrot efter smak. Häll tillbaka blomkålen och låt småputtra en stund.
 
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0