Fläskfilé och grönsaksgryta

Det här blev en variant på fläskfilégrytan som vi brukar göra här hemma och som jag älskar. Grunden är samma men jag har tillsatt mer grönsaker och sambal oelek för lite mer hetta.
 
4 pers
 
2 fläskfiléer á ca 500 g
10 st färska champinjoner
Ca 300 g broccoli (jag hade fryst)
1/2 röd paprika
1/2 gul paprika
2 dl burk creme fraiche
3 dl vispgrädde
1 msk sambal oelek
2-3 vitlöksklyftor
Salt
Peppar
 
Putsa fläskfiléerna och skär i skivor. Krydda med salt och peppar och stek i smör. Lägg över köttet i en skål under tiden du steker grönsakerna. Lägg tillbaka köttet och tillsätt creme fraiche, grädde och pressa i vitlök. Låt koka ihop. Smaka av med salt och peppar.
 
 
 


Kommentarer
Lana

Gott med fläskfilé! Man kan aldrig misslyckas med det köttet! :)
Ha en toppen fredag!
Kramar!
//Lana

Svar: Nej det har du rätt i, det är faktiskt svårt :)Detsamma till dig Lana!
Kram
Karin Törnblom

2013-02-08 11:18:51
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Helena

Oh är det den jag älskar?

Svar: Japp det är den Helena :) men det är lite annorlunda i smaken eftersom det är massa grönsaker i.
Karin Törnblom

2013-02-11 00:27:18

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0