Protein/frö/bär-bars LCHF

Tänkte att jag skulle prova att göra bars som man kan äta när man är i farten eller bara sugen på nåt. Det blev väldigt lyckat och de smakar mycket bra :) 
De är inte speciellt söta så vill man ha mer sötma kan man ha i mer vniljpulver eller t.ex ica stevia strö.
Jag provade en bar med en liten bit mörk 86% choklad ovanpå och det smakade ljuvligt! Ett tips kan vara att smälta choklad och pensla runt baren eller bara ovansidan....mums!
 
12 bitar
 
1/2 dl sesamfrön
1/2 dl solrosfrön
1/2 dl linfrön
1/2 dl kokosflingor
1/2 dl bakprotein (köpt på lchfbutiken)
1/2 dl gojibär
1/2 dl torkade blåbär (jag har plockat själv och torkat, inget tillsatt socker)
1 krm vaniljpulver
1 ägg
 
Ugn: 200°C.
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan ägget, blanda runt. Bred ut en kaka (ca 23x18 cm) på en plåt klädd med bakplåtspapper och grädda i ca 10 min. Dela sedan kakan i 12 bitar med t.ex en degskrapa.
 
 
 
 

 

Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Vilka härliga fröbars, perfekt att knapra på!

Svar: Ja de blev faktiskt bra! Idag smälte jag choklad och penslade på...ska smaka en ikväll :)
Karin Törnblom

2013-02-05 12:32:20
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Lana

Vilket bra recept! Jag sparar på en gång! Perfekt för min dotter som tränar! :)
Ha en fin kväll! Kram!
//Lana

Svar: Det gör du rätt i :) de blev ännu godagre med smält choklad över!Trevlig torsdag :) Kram
Karin Törnblom

2013-02-06 16:52:41
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0